Nefes Teknikleri Temel Eğitimi ve omurga sağlığına yönelik uygulamalar

Temel Nefes Eğitim İçeriği

• Nefes nedir? Ne değildir?
• Nefes teknikleri ve yararları
• Nefes çeşitleri ve nefesin nerede, nasıl uygulandığı
• Dakikada alınan nefes sayısını azaltma
• Dört zamanlı nefes çalışmaları
• Yürürken nefes çalışmaları
• Nefes aralıkları oluşturulması
• Burun kanalları
• Neden burun, neden diyafram
• Nefesle yaşam gücü 
• Üst solunum ve alt solunum
• Nefes alıp verişi ile kişilik ilişkisi
• Nefesle Zayıflama
• Diyafram nedir ve yararları
• Diyafram egzersizleri
• Diyaframdaki blokajları kaldırma çalışmaları
• Kaburga solunumu
• Mide solunumu
• Sırt solunumu
• Köprücük solunumu
• Uzun ve sağlıklı yaşam için nefes döngüsü
• Nefesle Zayıflama
• Nefes terapi çalışmaları
. Omurga Egzersizleri atolyesi
. Yönetici Ve Merkez Meridyen Uygulama Atölyesi
Gücü Merkezde Tut

Omurga egzersizleri
Meridyenler ( Yönetici ve Merkez Meridyen farkındalığı)
6 sağaltıcı nefes çalışması
Yinyang denge ve meridyen egzersizleri
Kas ve tendon egzersizleri
Göğüs açma egzersizi ile sempatik ve parasempatik sistemi dengeleme
Omuzlarımız üzerinden geçen kalın bağırsak meridyen hattına uygulanan egzersizler
Sırt boyun kafatası egzersizleri
Sırt ve omuz- boyun ve yüz dengeleme
El ayak yüz Refleksoloji uygulamaları
Ayrıca Hafta içi ve Hafta Sonu bireylersel veya gruplara yönelik egzersizler ile içindeki şifacıyı keşfedin ve sağlığınıza yatırım yapın.
YÖNETİCİ MERİDYEN;
Yönetici meridyen yang meridyenlerin enerjisini dengelemek için depoladığı Çi’yi kullanır. Fazla ve kullanılmamış enerjiyi de depolar, kullanılmış enerjinin ise vücuttan atılmasını sağlar. Eğer enerji bedenin gelişim sürecinde ya da daha sonra çok fazla birikir, kullanılmaz ve ifade edilemez ise omurga sorunları olarak ortaya çıkar. (Kamburlaşma ve skolyoz gibi) GEÇMİŞİ GEÇMİŞTE BIRAKABİLMEK İYİLEŞTİRİCİ ETKİ GÖSTERİR.
YÖNETİCİ MERİDYEN AŞIRI YÜKLÜ İSE; abartmayı ve övünmeyi seven üstünlük kompleksine kapılmış bir kişilik gelişir.
Rekabet duygusu, ün, şöhret kazanma isteği çok fazladır.
Birşeyi sizin için yaptığında sürekli tekrarlayarak unutmanızı engeller,
Kendini beğenmiş olmakla beraber kırılgan bir yapı da mevcuttur.
Uyku sorunları,
çökmüş omuzlar,
epifiz bezinin çalışmasında sıkıntılar,
geçmişin herşeyden önemli olması,
hırsla kendine ve çevreye zarar verecek duruma gelmek,
kontrolü yitirmek ve
değişime ayak uyduramamak
Hayata karşı duruşumuz; Sırtı kasmadan, bedenin içinde yükseldiğimizi hissettiğimiz duruş; Ağaç duruşu. Ayak tabanından yükselmek, yukarı doğru itersin kendini sanki içinden uzuyormuşsun gibi…
Yönetici Ve Merkez Meridyen Uygulama Atölyesi-Gücü Merkezde Tut
MERKEZ MERİDYEN ilerleme sağlamak için gerekli olan yararlı bilgilerin, duyguların ve yeni bakış açılarının kullanılabilmesi için eski alışkanlıkların, gereksiz düşüncelerin ve duyguların bedenden uzaklaştırılmasını sağlar; faydalıyı tutar gereksizi uzaklaştırır.
Beyin faaliyetleri ile yakından ilgilidir ve bedenin, ruhun bilgelik deposudur; hücre düzeyinde tüm bilgiyi kaydeder.
Ruhun tekamülünü ve amacını yerine getirebilmesi için beynin sağ ve sol yarıkürelerinin dengeli çalışması gerekmektedir, “Merkez” meridyen işte bu dengeyi yaratarak ruhsal ilerleyişe katkıda bulunur.
Merkez meridyen “hipofiz” salgı bezi ile çalışır. Hipofiz ve epifiz bezleri birbirini etkiler; meridyen akışında zayıflama olduğunda bu iki salgı bezinin çalışmalarındada fark edilir yavaşlamalar gözlemlenmiştir.

Meridyen dengede ise; kişi kendi değerini bilir, varoluş amacına yönelik yaşamını yeniden yapılandırılabilir. Zihinsel faaliyetler sağlıklıdır. Düşünme, konuşma ve buna göre tutarlı davranma gelişir. Merkezinde kalabilme durumunu geliştirir. Beden güçlüyse sakin kalır.

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s